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Hector Berlioz: Roméo et Juliette op. 17

(So, 06. Oktober 2024, 19:30)

Bratislava, Slowakische Philharmonie / Slovak Philharmonic

Tickets & Info

Hector Berlioz: Roméo et Juliette op. 17

(So, 13. Oktober 2024, 19:00)

Hamburg, Laeiszhalle - Großer Saal

Tickets & Info

-: Liederabend

(Sa, 19. Oktober 2024, 00:00)

Hamburg, Elbphilharmonie Hamburg - Kleiner Saal

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Hector Berlioz: Roméo et Juliette op. 17

(So, 06. Oktober 2024, 19:30)

Bratislava, Slowakische Philharmonie / Slovak Philharmonic

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(So, 13. Oktober 2024, 19:00)

Hamburg, Laeiszhalle - Großer Saal

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-: Liederabend

(Sa, 19. Oktober 2024, 00:00)

Hamburg, Elbphilharmonie Hamburg - Kleiner Saal

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Hector Berlioz: Roméo et Juliette op. 17

(So, 06. Oktober 2024, 19:30)

Bratislava, Slowakische Philharmonie / Slovak Philharmonic

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Hector Berlioz: Roméo et Juliette op. 17

(So, 13. Oktober 2024, 19:00)

Hamburg, Laeiszhalle - Großer Saal

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-: Liederabend

(Sa, 19. Oktober 2024, 00:00)

Hamburg, Elbphilharmonie Hamburg - Kleiner Saal

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Video-thumb

Richard Strauss, Der Rosenkavalier

'Wie du warst, wie du bist'
BBC Cardiff Singer of the World Final 2017
Tomáš Hanus Dirigent
BBC National Orchestra of Wales
St David's Hall
Video-thumb

Henry Purcell, Dido und Aenaeas

'Thy hand Belinda...When I am laid in earth'
BBC Cardiff Singer of the World Final 2017
Tomáš Hanus, Dirigent
BBC National Orchestra of Wales
St David's Hall

Georges Bizet, Carmen

'En vain pour éviter...'
Neeme Järvi Dirigent
Royal Scottish National Orchestra
November 2019
Glasgow Royal Concert Hall

Jules Massenet, Werther

'Va! Laisse couler mes larmes'
Frédéric Chaslin Dirigent
Bergen Nasjonale Opera
März 2019
Grieghallen

Georges Bizet, Carmen

'Seguidilla'
Neeme Järvi Dirigent
Royal Scottish National Orchestra
November 2019
Glasgow Royal Concert Hall
BIOGRAFIE

Catriona Morison, schottische Mezzosopranistin mit Wohnsitz in Berlin, wurde 2017 einem breiteren Publikum bekannt, als sie den Hauptpreis und den geteilten Liedpreis beim renommierten BBC CardiffSinger of the World Wettbewerb gewann. Zu dieser Zeit war sie Mitglied des Ensembles der Oper Wuppertal (2016-2018), wo sie in einer Vielzahl von Rollen wie Nicklausse (Les Contes d’Hoffmann), Charlotte (Werther), Hänsel (Hänsel und Gretel), Maddalena (Rigoletto), Prinzessin Clarice (Die Liebe zu den drei Orangen), Cherubino (Le Nozze di Figaro) sowie zuletzt als Der Komponist (Ariadne auf Naxos) und Nerone (L’incoronazione di Poppea) glänzte.

Die Konzert-Höhepunkte der Saison 2024/25 zeigen die Breite ihre Repertoires: Berlioz' Roméo et Juliette mit den Hamburger Symphonikern unter Sylvain Cambreling, Bachs h-Moll-Messe mit der Accademia Nazionale di Santa Cecilia in Rom und der Tschechischen Philharmonie in Prag, beides unter Semyon Bychkov, der Messias mit dem Hong Kong Philharmonic Orchestra unter Ralf Otto und Mahlers 2. Symphonie in Melbourne mit dem Melbourne Symphony Orchestra unter Jaime Martin, in Sapporo mit dem Sapporo Symphony Orchestra unter Elias Grandy und in Dallas mit dem Dallas Symphony Orchestra unter Fabio Luisi.

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Richard Strauss, Der Rosenkavalier

'Wie du warst, wie du bist'
BBC Cardiff Singer of the World Final 2017
Tomáš Hanus Dirigent
BBC National Orchestra of Wales
St David's Hall
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Henry Purcell, Dido und Aenaeas

'Thy hand Belinda...When I am laid in earth'
BBC Cardiff Singer of the World Final 2017
Tomáš Hanus, Dirigent
BBC National Orchestra of Wales
St David's Hall

Georges Bizet, Carmen

'En vain pour éviter...'
Neeme Järvi Dirigent
Royal Scottish National Orchestra
November 2019
Glasgow Royal Concert Hall

Jules Massenet, Werther

'Va! Laisse couler mes larmes'
Frédéric Chaslin Dirigent
Bergen Nasjonale Opera
März 2019
Grieghallen

Georges Bizet, Carmen

'Seguidilla'
Neeme Järvi Dirigent
Royal Scottish National Orchestra
November 2019
Glasgow Royal Concert Hall
Diskografie
GALERIE
  • But the unquestionable highlight was Scots mezzo-soprano Catriona Morison’s breathtaking performance of Mahler’s Lieder eines fahrenden Gesellen. Her voice has evolved into something exceptionally rich, supremely powerful and poetically heart-stopping.
    Ken Walton, The Scotsman, 07.08.24
  • Catriona Morison’s beautifully rich mezzo-soprano voice sailed eortlessly over the orchestra, capturing the ebullience and rage of the middle songs before finding something approaching peace in the poignant resignation of the ending.
    Simon Thompson, The Times, 07.08.24
  • Leicht anspringend, sich locker aufschwingend, schnell voll aufblühend und sich lind verströmend mit schier unendlich langem Atem ist ihr farbenreicher Mezzosopran mit natürlichem Timbre, von innen heraus glühend ist ihre Gestaltung der Lieder und mühelos gleitet sie durch die vielen dynamischen Wechsel.
    Rainer W. Janke/OVB 11.01.24
  • Der Höhepunkt des mittäglichen Konzertes war jedoch bereits vor der Pause zu hören: Mezzosopran Catriona Morison in den Rückert-Liedern von Gustav Mahler. Wunderschön mit tiefer Musikalität gesungen, einfühlsam von Erik Nielsen und den Orchestermusikerinnen begleitet und ergänzt. Bravo!
    Tiroler Tageszeitung/Wolfgang Otter 08.01.24
  • Two singers - Scottish mezzo-soprano Catriona Morison (making her debut with the Czech Philharmonic Orchestra) and German bass-baritone Christian Immler - took the lead of the massive apparatus. Both of them were excellent, precise in rhythm, in duets as one, perfect in their interplay with the orchestra. Morison has a pleasantly refined voice that sounds triumphant in the treble, her heroine-like finesse lifting one out of one's seat…Both were very audible despite the booming orchestra.
    World premiere Detlev Glanert’s Prague Symphony, Czech Philharmonic under Semyon Bychkov: Svatava Barančicová, OperaPlus.cz, 10.12.22
  • Nahezu fugenlose Anschlüsse der Register, eine warm-erdige Klangfärbung im ausgesungenen Brustton, deklamatorische Züge im unteren Bereich und eine exzellente Textverständlichkeit waren die technischen Trümpfe, die Morison auszuspielen wusste. Dabei lotete sie das Wort-Ton-Verhältnis der Kompositionen tiefgründig aus, drang spürbar in Schichten der Interpretation vor, die nur durch eine ernsthafte Erarbeitung von Text und Musik gleichermaßen darstellbar sind.
    Liederabend mit Malcolm Martineau, Oper Frankfurt, Christian Rupp, FAZ, 30.03.22
  • Catriona Morison’s Composer is sensational. Her voice has an effortless richness that conveys youthful impetuosity and artistic hauteur, but always in a gorgeously full mezzo. She’s a real star
    Ariadne auf Naxos, Edinburgh International Festival, Simon Thompson, The Times, 26.08.21
  • Hers is a voice of many colours, wielded with innate musicianship and sensitivity across its considerable range. Sometimes she’s a soaring soprano, pinging the top notes with ease; elsewhere she’s a dusky mezzo, coated in velvet.
    'Catriona Morison - The Dark Night Has Vanished.' Review, Geoff Brown, The Times, 24. Februar 2021
  • Thursday’s Prom by the BBC National Orchestra of Wales (Prom 39), efficiently conducted by Elim Chan, was a showcase for a rising star: the Scottish mezzo Catriona Morison. First she sang the most ardent performance of Elgar’s Sea Pictures I’ve heard since Janet Baker, then she was the soloist in Errollyn Wallen’s This Frame is Part of the Painting, inspired by Howard Hodgkin’s paintings and sharing their explosively colourful multiplicity.
    Richard Morrison, The Times, 19.08.2019
  • [...] die vier anderen Rückert-Lieder gestaltete sie zuvor tief ausgelotet, hochemotional, traumhaft schön. Ihr Auftritt war mit Abstand das Highlight der Matinee.
    Hartmut Sassenhausen, Westdeutsche Zeitung, 07.04.2019
  • Morison’s voice is wonderfully rich, particularly in its lower registers but she can bring in colours that evoke a sense of fervour or desolation to the core warmth that suits the emotional journey of this work well.
    Alexander Campbell, Classical Source, 23.10.2019
  • Bergen National Opera has brought in a star team of foreign soloists, in which especially the women excel…The contrast between Husáhr's bright lightness and Morison's dark mezzanine is a pleasure to listen to. Charlotte's development…Morison plays this out with admirable fine shades and large palette of emotions.
    Maja Skanding, KlassiskMusikk, 18.03.2019
  • The sublime evocation of these songs made for the highlight of the entire concert. The last song Ich bin Der Welt abhanden gekommen (I am lost to the world) became an almost unbearable rendition, fraught with dense and bleak words, fused with agonised harmonies and a serene execution from all the players. Morison is proving her talents with work like this and we are seeing the formation of a wonderful career blossoming before us.
    James Ellis, Art Scene in Wales, 20.01.2019